skip to Main Content

Takviye Edici Gıdalar

  • Takviye edici gıdalar; vitaminler, mineraller, bitkiler, amino asitler ve enzimler gibi maddelerdir. (FDA,1994)
  • Takviye edici gıdalar; Diyeti desteklemek amacıyla alınan bir veya birden fazla vitamin, mineral, şifalı bitki veya aminoasitleri içeren sigara dışındaki ürünlerdir. (DSHEA- Amerikan Diyet Suplemanı Sağlık ve Eğitimi Dairesi)
  • Takviye edici gıdalar; Normal beslenmeyi takviye etmek amacıyla, vitamin, mineral, karbonhidrat, yağ asidi, amino asit gibi besin öğelerinin veya bunların dışında besleyici veya fizyolojik etkileri bulunan bitki, bitkisel ve hayvansal kaynaklı maddeler, biyoaktif maddeler ve benzeri maddelerin konsantre veya ekstraktlarının tek başına veya karışımlarının kapsül, tablet, pastil, tek kullanımlık toz paket, sıvı ampul, damlalıklı şişe ve diğer benzeri sıvı veya toz formlarda hazırlanarak günlük alım dozu belirlenmiş ürünlerdir. (Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı)

Magnezyum Mucizesi

Amerikalı Dr.Carolyn Dean’ in 2014 yılında yayınlayıp, son çalışmalar ışığında 2017 yılında güncellediği “The Magnesium Miracle” kitabında magnezyumun ne kadar hayati önem taşıyan bir mineral olduğunu gözler önüne seriyor.

Magnezyum tarihte ilk kez Magnesia adında bir Yunan Şehri yakınlarında, günümüzde de Epsom Salt olarak bilinen ve kasların rahatlatılması için banyolarda kullanılan magnezyum sülfat formunda bulunmuştur.

Magnezyumun vücudumuz için 5 ana rolü vardır;

  • Vücuttaki kimyasal reaksiyonları katalize eder,
  • Enerjini oluşmasını ve transferini,
  • Protein sentezini,
  • Sinir sistemindeki sinyallerin transferini,
  • Kasların gevşemesini sağlar.
Back To Top